Dagens skola.....

A går nu i 8:an. Under ca fyra års tid har jag kämpat och suttit i möten på skolan för att kunna "övertyga" lärarna om att A behöver lite extra resurs i vissa ämnen. Att inte kunna gångertabell, inte kunna ställa upp talen eller ha 20% rätt på diagnos och prov - är inte så mycket att oro sig över, och det blir "bättre sen"! Det har jag fått höra i fyra års tid. Med mera, med mera.....
Nu ÄNTLIGEN har saker börjat hända! I fredags var A på talkliniken, och igår kom utlånandet på posten. Kommande måndag och tisdag kommer A att vara hos en logoped. Därefter kommer det att ske en överlämning till mig och hans lärare. Men, bara utifrån utlätandet som kom igår, fanns det många tankvärda saker som bara det borde kunna underlätta och förenkla för A.  

Kommer A att kunna få tillräckligt med extra tid och resurs för att hinna ikapp det till den nivå som han borde vara på?? Kommer A att någonsin tycka att skolan är ok och kul? Jag kommer att kämpa på nu för att det ska kännas bättre för A i skolan. Och, att han ska lära sig matte.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0