Hur att räcka till.....

Ibland får jag inte livspusslet att passa ihop!! Ena minuten är man bara jag, nästa minut ska jag vara sambo, för att i nästa stund vara mamma och barn - vilket innebär att ta ansvar för sina föräldrar, och få företaget att fungera och snurra som det ska.

Just nu vill jag bara vara jag, inte ha några andra roller och måsten att göra. 

Dåligt samvete över att inte vara geografist nära mina föräldrar och "ta hand" om dom. Dåligt samvete över yngsta sonen som får vara själv mycket då företaget kräver mera och mera tid av mig. Dåligt samvete att inte orka och hinna göra något kul med mina vuxna barn. Dåligt samvete att jag inte har mera energi till att göra saker med min sambo. Samt irriterad över att jag inte orkar ta hand om mig själv i fråga om vettig mat och träning. Just nu jobbar jag mella 70-80 timmar i veckan - och tycker jag hela tiden ligger i otakt. Att jag inte hinner allt som ligger på.

Känner att lite ledighet inte skulle sitta helt fel. Men, det får vänta några veckor till elller någon månad.....


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0