Choklad & Dr Phil

Lördag morgon = sovmorgon.... himla skönt att sova tills jag vaknar själv utan att klockan ringer. Jag tycker jag har sovmorgon om jag får ligga till klockan sju. Min tonåriga son håller inte med om det tidsperspektivet. Han ska få sov ända till kl. 10.00  idag. Sedan bär det av mot Täby centrum, frisör, vinterjacka, god lunch och kanske bio. En härlig lördag som startade med choklad och Dr Phil efter den låååånga sovmorgonen.... :-) 

För mig som är på kontoret vid sextiden och går hem ca tolv timmar senare är en lördag som denna helt underbar. Jag lyckas återhämta mig rätt ok med denna dag. Så som jag jobbar just nu har jag bara en dag i veckan som jag har som riktig slapp dag. Har jobbat så nu .... kan det vara ett och ett halvt år - två år. En längre sammanhängande ledighet är något som står på min lista att lägga in nästa år. 

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0